Updates - lees hier de laatste wijzigingen

De Scanfie software wordt regelmatig geüpdatet. Bijvoorbeeld om bugs op te lossen, nieuwe functies toe te voegen of verbeteringen door te voeren. Hier vind je een overzicht van de meest recente updates.

Release 5 maart 2025

1. Boekdatum omzet bij pre-orders

Bij pre-orders boeken we de omzet niet meer op de invoerdatum van de bestelling, maar op de ingevoerde afhaal- of bezorgdatum. 

  • Zodra een pre-order wordt ingevoerd voor een toekomstige datum, wordt de omzet van deze bestelling(en) op het journaal getoond onder "omzet uitgesteld". Het journaal kan gesloten worden, ook al is de pre-order nog niet afgerekend.
  • Op de bezorg- of afhaaldatum kan de pre-order worden afgerekend. Zodra er is betaald wordt de omzet geboekt op het lopende journaal op dat moment, en verdwijnt de weergave "omzet uitgesteld" op het journaal waarop de bestelling was ingevoerd.

2. Instelbare naam voor betaalmethoden

Het is nu mogelijk om bij Transacties > Betaalmethoden een eigen naam in te stellen. Zie ook Betaalmethoden instellen

3. "Tijd gereed" na volledig bereiden bestelling rood tonen na instelbare tijd

Het is nu instelbaar om op het Uitgiftescherm de verstreken tijd sinds een bestelling volledig al bereid is afgevinkt rood te tonen, na een instelbaar aantal minuten. 

  • Ga naar Accountgegevens > KDS (te vinden onder je gebruikersnaam) 
  • Vul het gewenste aantal minuten in bij "Keukenscherm timer waarschuwing"

Op het uitgiftescherm wordt de "tijd gereed" rood nadat de ingestelde tijd verstreken is. 

Bugfixes en kleine aanpassingen: 

  • Uit Kas wordt nu correct verrekend met het "af te dragen contanten" op het journaal
  • Koppelen rekeningpas zonder invoer bestelling verbeterd (alleen van toepassing bij specifieke klantcenario's).
  • Mogelijkheid om extra factuurgegevens niet meer als 'productregel' mee te sturen naar conceptfacturen bij gebruik van facturatie koppeling

Release 26 februari 2025

1. Nieuw rapport: omzet per dag, per uur. (niet cumulatief)

Bij Rapportage > Verkopen is een nieuw rapport beschikbaar: Verkopen per uur per dag. In dit rapport staat per datum elk uur apart getoond. Uren waarin géén omzet is gemaakt worden niet getoond, om de lengte van het rapport zo compact mogelijk te houden.

2. Nieuw widget in Enterprise/HQ accounts

Bij Enterprise / HQ accounts is op het dashboard is een widget beschikbaar gemaakt: Omzet per vestiging.  De widget is naar keuze aan te maken voor diverse periodes en toont de omzet van alle onderliggende vestigingen. Zie ook het kennisbank artikel Dashboard voor uitleg hoe de widgets aangemaakt kunnen worden.

3. Vervaldatum cadeaubon tegoeden (bij gebruik NFC of Barcode Kadokaarten)

Bij Kadokaarten > Instellingen kun je een vervaldatum instellen, in dagen.
Belangrijk te weten:
- De vervaldatum geld alleen voor cadeaukaarten die ná het instellen van de vervaldagen worden opgewaardeerd.
- Bij het bijboeken van saldo wordt de vervaldatum voor het hele bedrag bijgewerkt. Resterend saldo is in dat geval dus ook weer langer geldig.

4. Overschot op vooruitbetaalde rekening tegenboeken

Om een overschot op een rekening tegen te kunnen boeken hebben we de betaalmethode "Tegenboeken vooruitbetaling" toegevoegd aan ons systeem. Hiermee is het nu mogelijk een eventueel overschot op een vooruitbetaling tegen te boeken, in geval de gast het restant saldo niet terug wil ontvangen. 

Zodra er een betaling op een rekening staat met een hoger transactiebedrag dan de geboekte omzet op die rekening geeft de kassa aan dat er te veel betaald is. Dit "terug te betalen" bedrag kun je nu afslaan met de betaalmethode "Tegenboeking vooruitbetaling". 

5. Zoeken op "Product" in overzicht "Alle Bonnen"

In het overzicht "Alle Bonnen" is het filter "Product" toegevoegd. Alle bestellingen waarop een specifiek product is aangeslagen kunnen hiermee snel worden opgezocht. 

6. Beschikbare wallet saldo tonen aan gast op startscherm QR bestellen

Wanneer een groep een wallet saldo heeft en de groeps-QR code scant, wordt het beschikbare saldo getoond op het startscherm.

7. Rapportage "Inkloktijden per medewerker" aangepast

Dit rapport toont nu de totaal gewerkte uren per medewerker over de geselecteerde periode van het rapport. 

Bugfixes en kleine aanpassingen:

- Rapportages in Enterprise/HQ account konden niet meer gemaakt worden, dit is opgelost. 
- Afhaalbestellingen bleven soms na betaling open staan op het keukenscherm. 
- Het is mogelijk gemaakt om een betaalverzoek te versturen voor bezorgbestellingen.

Release 11 december 2024

1. Voorraad beheer;

zie voor toelichting het artikel Product voorraad beheren

  • De mogelijkheid om product voorraad in te voeren of te wijzigen via een import bestand
  • De minimale en gewenste voorraad stand in kunnen geven
  • De optie om automatisch de voorraad stand aan te vullen bij het sluiten van journaal
  • Uitbreidingen in voorraad rapportages

2. Akkoord / betaald scherm tonen na betaling met Klearly;

Bij betaling via Klearly keerde je na betaling direct terug in het kassascherm waardoor het niet altijd duidelijk was of de betaling geslaagd is. Nu wordt een bevestigingsscherm getoond na afronden van de betaling.

3. Klantbon layout met representatie vermelding

Optionele klantbon layout waarop producten die op representatie worden geboekt onderaan de klantbon getoond worden. (Wil je dit ook instellen? Laat het ons weten!)

4. Tafelrekening verplaatsen via numerieke invoer

Een tafelrekening verplaatsen via het vloerplan was al mogelijk, nu kan dat ook via numerieke invoer. Handig voor gebruik van handhelds! Zie ook: Tafelrekening naar een andere tafel verplaatsen