Betaalmethoden instellen

Betaalmethoden zijn zelf in te stellen per type hardware en per rol zodat niet iedereen zo maar gebruik kan maken van alle verschillende betaalmethoden.

Onder het kopje Transacties kun je Betaalmethoden vinden (mits ingelogd met de juiste rol). Als je hier op klikt krijg je een overzicht te zien van alle bij jullie geactiveerde betaalmethoden. De betaalmethoden worden bij de installatie door Scanfie toegevoegd.

Bovenaan het scherm kun je een rol kiezen waarvoor je de instellingen wil aanpassen. Als je hier niets kiest pas je de instellingen aan voor alle rollen waar geen aanpassing voor is ingesteld.

  • Betaalmethode: hier zie je de standaard naam en heb je de mogelijkheid de naam aan te passen.
  • Afwijkende naam: Hier kun je zelf een andere naam invullen die voor de betaalmethode wordt gebruikt.
  • Volgorde: de volgorde waarop de betaalmethode zichtbaar zijn in het betaalscherm
  • Sneltoets: hier kun je aangeven of je de betaalmethode wil zien in het kassascherm
  • Op kassa: hiermee geef je aan of de betaalmethode op een kassascherm zichtbaar moet zijn
  • Op handheld: hiermee geef je aan of de betaalmethode op een handheld zichtbaar moet zijn
  • Tegenbetaling toestaan: als je retourpinnen aan hebt staan (vraag naar de mogelijkheden) krijg je deze optie te zien en moet deze op JA staan.
  • Factuur mailadres: hier kun je een (extra) facturatie mail adres opgeven voor specifiek deze betaalmethode (enkel bij facturatie betaalmethoden)

Mocht je een betaalmethode missen kun je dit altijd mailen naar support@scanfie.nl zodat wij deze kunnen toevoegen. Belangrijk om hier bij te vermelden is wat voor soort betaalmethode het behelst en of het binnen of buiten de omzet gehouden moet worden.  De naam kun je vervolgens zelf aanpassen zoals hierboven beschreven.