Wallet opwaarderen

Een Wallet kun je opwaarderen met geld, of een eigen valuta zoals consumptiemunten of -bonnen.

Een wallet opwaardering-product vertegenwoordigd het saldo / waarde die bij aankoop van dit product wordt toegevoegd aan het Wallet account van de gast. Dit kan een geldwaarde zijn - bijvoorbeeld opwaarderen €25 - maar ook een munten of bonnen waarde.

Stap 1 - maak Opwaardeer producten aan

Maak product(en) aan met type "Wallet opwaardering"

  • Geef een Naam op
  • Geef de Prijs op
  • Als het een opwaardering van munten of bonnen is, vul dan de hoeveelheid munten of bonnen in die dit product vertegenwoordigd. (Het is dus mogelijk om met 1 opwaardeer-product meerdere munten toe te kennen aan de Wallet.)
  • Geef Productgroep en Omzetgroep op
  • Geef optioneel ook een uniek Systeem- of Artikelnummer op (aanbevolen)

Stap 2 - Plaats de Opwaardeer-producten op een menukaart

Maak de opwaardeerproducten beschikbaar voor aankoop door deze op een menukaart te plaatsen, en beschikbaar te maken voor de gebieden / verkoopkanalen waar je een wallet opwaardering beschikbaar wil maken voor je gasten. 

Gedetailleerde informatie over het maken en instellen van menukaarten lees je hier op onze kennisbank. 

Stap 3 - Opwaarderen van Wallet

Afhankelijk van de menukaart- en gebiedsinstellingen en kan een opwaardering via de kassa aangeslagen en verkocht worden of de klant kan als ze zijn ingelogd op hun account zelf een opwaardering aanschaffen via de bestelwebsite of QR-code. Het wallet saldo wordt toegekend aan een groep of op een klant account. 

In de groepsdetails of klantdetails zie je op het tabblad 'Wallet' het tegoed, en de laatste 10 mutaties.