Ticket-product en Ticket-menukaart maken

Om tickets te importeren en te scannen moeten deze eerst beschikbaar worden gemaakt in je Scanfie Backoffice.

Ticket product aanmaken

Maak een product aan van elk type ticket dat beschikbaar is. Bijvoorbeeld Regulier, VIP, Duo-ticket etc. 

  • Ga naar Assortiment > Producten en klik op "+ Product toevoegen". 
  • Kies bij "welk type?" voor Ticket

  • Vul een Naam en Prijs in. Vink ook het juiste BTW percentage aan
  • Vul in hoe vaak een ticket mag worden verzilverd. Let op: is elk ticket uniek, en mag deze maar 1x worden verzilverd laat de waarde dan op 0 staan. 
  • Koppel eventueel een productgroep en/of omzetgroep. 
    • Maak je gebruik van een koppeling naar je boekhoudprogramma? Dan is het kiezen van een omzetgroep verplicht. 
  • Vul bij Systeem- of Artikelnummer een uniek nummer in voor dit type ticket. Dit nummer is van belang wanneer je verkochte tickets wil importeren
  • Klik op Opslaan

TIPS: Zet het schuifje bij "nog een" op ON om na het
opslaan direct een volgend product aan te maken.

Heb je al een menukaart+menukaart sectie waar je dit product wil toevoegen?
Kies deze dan direct bij "toevoegen aan menusectie". 

Ticket Menukaart maken

Voeg de ticket-producten toe aan een menukaart. Je kunt deze menukaart instellen op het type "Tickets".  Lees hier hoe je menukaarten en menukaart secties aanmaakt en instelt.