Scanfie werkt met meerdere aanbieders voor het verwerken van pin transacties zodat je altijd de aanbieder en apparatuur kunt kiezen die het beste bij je past. Op deze pagina lees je meer over de ondersteuning en aansluiting hiervan. Werk je met pinte
Ondersteunde pinterminals
Hieronder vind je de modellen die ondersteund worden. Wil je een bestaande terminal omzetten naar Scanfie? Informeer dan altijd eerst naar de mogelijkheden, de ondersteuning is ook afhankelijk van de versie, land van uitgifte en andere factoren. Om dit te bepalen hebben we het TMS nummer nodig. Lees hier waar je het TMS nummer van een CCV pinterminal kunt terugvinden: https://www.ccv.eu/nl/faq/wat-is-het-nummer-dat-ik-bovenin-het-beginscherm-van-mijn-betaalautomaat-zie/
Via CCV worden de volgende pinterminals ondersteund om kassa-gekoppeld te gebruiken met Scanfie:
- ITS Vx820
- ITS Vx680
- ITS P400
- ITS V400m
- ITS A77
- ITS A920
Via Pay. worden de volgende pinterminals ondersteund om kassa-gekoppeld te gebruiken met Scanfie:
- Yomani ML
- Yomani XR
- Valina
- V400m (alleen reeds bestaande terminals)
- Yoximo (alleen reeds bestaande terminals)
- Staat jouw pinterminal er niet tussen? Informeer gerust naar de mogelijkheden!
Pinterminal instellen
Op deze pagina leer je meer over het instellen van je pinautomaat om in-store kaart betalingen te kunnen ontvangen via Scanfie.
Yomani ML en Yomani XR
De vaste PIN terminal van type Yomani ML en Yomani XR wordt aangestuurd vanuit Scanfie POS zodat het juiste bedrag op de terminal wordt gezet en de betaling inclusief betaal status direct aan de juiste bestelling wordt gekoppeld. Het is belangrijk dat de de Yomani door Scanfie's partner PAY. is geleverd of reeds is voorzien van de juiste software en instellingen. Anders is het niet mogelijk om met deze terminal te werken via Scanfie.
Sluit de PIN terminal aan volgens bijgeleverde instructies van Pay, zie ook pay.nl/yomani. Het apparaat sluit je aan op stroom en netwerk, een USB kabel is niet nodig. Let op: sluit de terminal aan via de meegeleverde stroom adapter, en voed de terminal niet via USB, deze levert niet voldoende spanning.
Ga naar de backoffice van Scanfie en klik in het menu op Hardware > PIN terminals.
Controleer op basis van de TH-Code of de PIN terminal al in je account staat. Normaal gesproken zorgt Scanfie er voor dat deze al is toegevoegd. Mocht de PIN terminal nog niet in dit overzicht staan, klik dan rechtsbovenin het scherm op "PIN terminal aanmaken". Vul een toepasselijke naam in en de TH-code van de PIN terminal die je van ons hebt ontvangen en klik op Opslaan.
Maak een nieuwe testbestelling aan in de backoffice van Scanfie en controleer of de zojuist toegevoegde pinterminal als optie wordt weergegeven in de betaalstap. Voer een testbetaling uit om te controleren of de terminal naar behoren werkt en de transactie goed wordt verwerkt in de backoffice van Scanfie. Controleer ook de juistheid van de naam op het afschrift bij je bank voor deze transactie. Accepteer je ook retourpinnen? Maak dan ook gelijk een testbetaling voor het retourpinnen.
Toch nog vragen? Neem gerust contact met ons op via support@scanfie.nl.