Nieuwe gebruiker aanmaken

Gebruikers aanmaken en een rechten rol toewijzen.

Nieuwe gebruiker aanmaken

  • Gan naar Account -> Gebruikers. Je ziet hier een overzicht beschikbaar van alle gebruikers binnen je account. (Op dit moment worden hier nog niet de Enterprise gebruikers getoond die in kunnen loggen onder meerdere locaties.)
  • Op deze pagina heb je ook de mogelijkheid een nieuwe gebruiker toe te voegen. Gebruik hiervoor de "Gebruiker toevoegen" knop rechtsboven op deze pagina. Hieronder een uitleg van de velden:
Naam De naam van de gebruiker
E-mailadres E-mailadres en tevens de gebruikersnaam om in te loggen. Er wordt geen automatische e-mail verzonden na het aanmaken van deze gebruiker. Wil je dat deze medewerker alleen vanaf de kassa kan inloggen middels zijn pincode? Vul hier dan een niet-bestaand e-mailadres in.
Bij PIN login tonen Hiermee bepaal je of deze medewerker wordt getoond op het inlogscherm zodat je eenvoudiger kunt inloggen via pincode (alleen vanuit onze Android app / kassa software)
Personeelsnummer Het personeelsnummer, hiermee kan worden ingelogd (alleen vanuit onze Android app / kassa software)
Pincode Stel een 4-cijferige pincode in waarmee kan worden ingelogd (alleen vanuit onze Android app / kassa software)
Wachtwoord / herhaal wachtwoord Het wachtwoord van deze gebruiker, om typefouten te voorkomen vul je deze twee keer in. Wil je dat deze medewerker alleen vanaf de kassa kan inloggen middels zijn pincode? Verstrek dit wachtwoord dan niet aan de medewerker.
Rol zie hieronder

De geavanceerde instellingen worden op een andere pagina verder uitgelegd.

Rollen

De meest voorkomende rollen zijn standaard beschikbaar. Mis je een bepaalde rol of heeft een medewerker meer of minder rechten nodig? Laat het ons dan even weten, wij kunnen dan een nieuwe rol aanmaken voor jullie. Dit kunnen jullie niet zelf.

Operationeel medewerker + Product permissies Zelfde als de operationeel medewerker (zie onder) maar met extra rechten op het beheren van producten
Keukenscherm Deze rol heeft alleen toegang tot het Bestellingen scherm en het afvinken van bereidingen
Operationeel medewerker Deze rol wordt het meest gebruikt, hiermee kunnen geen wijzigingen worden gemaakt aan bijvoorbeeld assortiment of rapportages bekeken worden, maar kunnen wel bestellingen en betalingen worden ingevoerd (kassa), minbonnen worden aangemaakt enzovoorts.
Beheerder Deze rol kent de meeste rechten, inclusief het bewerken van menukaarten, producten, etc.
Alleen kiosk rechten Deze rol is beperkt tot het beheren van 1 of meerdere kiosken
Keuken en voorraad Deze rol is hetzelfde als het keukenscherm, maar met extra rechten om de voorraad van producten te wijzigen
Boekhouding Alleen toegang tot omzetrapportages.
Kelner Alleen bestellingen invoeren.
Operationeel medewerker beperkt Deze rol zit tussen Operationeel medewerker en kelner in.

Inactief maken van gebruikers

Met het "Actief" veld helemaal rechtsbovenin het toevoegen/wijzigen scherm kan worden aangegeven of een gebruiker actief is en mag inloggen in het systeem. Dit kan worden gebruikt wanneer een gebruiker tijdelijk geen toegang mag krijgen tot Scanfie.



Toch nog vragen? Neem gerust contact met ons op via support@scanfie.nl.