Klantbon printen

Sommige gasten ontvangen na betaling graag een kassabon. Je kunt na betaling de bon eenvoudig afdrukken, of in laten stellen dat standaard bij elke betaling een bon wordt geprint.

Klantbon printen op verzoek

Wanneer je gast vraagt om een bon na betaling kun je op twee manieren de kassabon printen.


  1. Als er nog geen nieuwe bestelling is gestart kun je via de knop "Print laatste bon" op het kassascherm direct de kassabon van de laatste transactie afdrukken. 







  2. Via de knop "Laatste bon" open je de details van de laatst afgerekende bon. Klik hier op de knop Klantbon om deze af te drukken.

De knop "laatste bon" is ook beschikbaar vanuit het vloerplan. Je hoeft dus niet eerst terug te gaan naar het kassa scherm, maar kunt vanuit het vloerplan ook direct de laatste bon tonen en vervolgens de klantbon afdrukken. 

Altijd klantbon printen na elke transactie

Wil je liever na elke transactie automatisch een klantbon printen kun je dit aan Scanfie doorgeven. We maken dan een knop beschikbaar op het betaalscherm waarmee je kunt aangeven of je de klantbon wel of niet wil printen. 

Let op: Deze knop wordt hiermee beschikbaar op elke kassa / POS terminal. De laatst gekozen setting wordt per terminal onthouden. Daarnaast verbruikt deze methode soms onnodig papier doordat ook wanneer de klant geen bon wenst deze wordt afgedrukt als dit nog op Ja staat ingesteld. Het printen op verzoek is daarom de aanbevolen methode