Groep instellingen opgeven voor koppeling met een reserveringssysteem.
Onder het groepen scherm kan kan de automatische koppeling met een reserveringssysteem worden ingeregeld door middel van het instellingen scherm
De volgende instellingen kunnen worden aangepast:
"Automatisch groep aanmaken bij importeren reservering"
Maak automatisch een groep aan in Scanfie bij het aanmelden van een reservering.
Print instellingen
"Automatisch groep QR-Code bon printen"
Print automatisch een bon met zwevende QR-Code bij het aanmelden van een reservering
"Automatisch groep rekening bon printen"
Print automatisch een bon met de rekening bij het aanmelden van een reservering in het externe reserveringssysteem
"Groep QR-Code bon printen op"
Geef de printer op waar automatisch op geprint dient te worden
"Aantal personen per QR-Code bon"
Wil je meerdere bonnen printen bij het aanmelden van een reservering op basis van het aantal personen? Geef hier dan op per hoeveel personen er een bon moet worden geprint. Heb je bijvoorbeeld dit veld op 5 ingesteld en komen er 10 personen? Dan worden er 2 bonnen met zwevende QR-Code geprint.
"Extra tekst op bon"
Deze tekst komt op de zwevende QR-Code bon, hier kun je bijvoorbeeld extra uitleg plaatsen.
Import instellingen
"Automatisch nieuwe artikelen importeren naar menukaart"
Bij het importeren van de reservering worden producten die nog niet bekend zijn binnen Scanfie automatisch aangemaakt. Koppel hier de menukaart waar deze producten automatisch op moeten worden geplaatst.
"Automatisch geïmporteerde betalingen boeken onder"
Als er al een (deel)betaling geweest is binnen het (online) reserveringssysteem wordt deze op de betaalmethode geboekt die je hier instelt.
"Aanvullende kosten boeken onder"
Als er te veel betaald is bij de reservering wordt dit automatisch geboekt onder dit artikel.
"Bij ontbreken BTW tarief gebruiken"
Het standaard BTW tarief, wanneer deze ontbreekt bij de geimporteerde reservering.
Koppeling met Scanfie klantenbestand
Bij het importeren van een reservering proberen we klanten te herkennen op basis van de volgende regels (op volgorde):
- Bestaat het klant ID uit het reserveringssysteem van de klant al in ons bestand
- Is er een match op basis van e-mailadres
- Is er een match op basis van telefoonnummer
Bevat het e-mailadres "scanfie.nl"? Dan matchen we alleen op basis van telefoonnummer.
Is er geen match gevonden, dan maakt Scanfie automatisch een nieuwe klant aan in het klantbestand.
Toch nog vragen? Neem gerust contact met ons op via support@scanfie.nl.