Contact TMS uitvoeren op PAX pinterminal

Wanneer een nieuw of gewijzigd PIN-configuratie op je apparaat moet worden gezet wordt vanaf het apparaat een opdracht ingeladen. Het ophalen van die opdracht heet "Contact TMS". Hieronder lees je hoe je dit start.

Stappen Contact TMS

  • Start op je PIN-terminal vanuit het startmenu de app "Service App"
  • Ga naar Menu
  • Klik op Manager Menu
  • Vul de manager code is (default is dit 99999)
  • Klik op Functies 
  • Klik op Terminal
  • Klik op Contact TMS
  • Er verschijnen een aantal SI meldingen. Wacht tot er een resultaat pagina komt en druk vervolgens op OK.
  • Sluit het menu en herstart de PAX unit via het uitknopje ingedrukt te houden en op reboot te drukken.
  • Na het herstarten van de unit duurt het meestal ongeveer 20 minuten voordat de selfservice omgeving de opdracht heeft verwerkt.

PAX A35 Kiosk Modus afsluiten

Om op een PAX A35 de service app te kunnen starten moet eerst de kiosk-modus worden afgesloten.

  1. Tik 5x in de topbar van het display onder de camera, totdat je Exit Kiosk Mode ziet staan
  2. Klik op Exit Kiosk Mode en voer het wachtwoord 166831 in 
  3. Als de terminal uit de kiosk modus is klik je op de cirkel in het midden onderin het scherm om op het app scherm te komen. 
  4. Volg dan de hierboven beschreven stappen voor "contact TMS"
  5. Om de terminal weer terug in de kioskmodus te zetten start je de terminal opnieuw op. De terminal start daarmee weer automatisch de betaalapp in kioskmodus.