Bestelling verplaatsen naar andere tafelrekening

Het kan voorkomen dat je een bestelling per abuis op een verkeerde tafel of groep hebt geboekt. Het is nu mogelijk om een ingevoerde bestelling te verplaatsen naar een andere tafelrekening.

Er zijn 2 manieren waarop je het verplaatsen van de bestelling kunt starten.

Optie 1 - direct verplaatsen vanuit het bestellingen overzicht

Open het bestellingen overzicht. Dit kan vanaf het kassa scherm met de knop "Bestellingen" of vanaf het bestellingenscherm via de knop "Alle bonnen". 

  • Klik op de de knop met de pijl vóór de bestelling die je wil verplaatsen. 


Optie 2 - verplaatsen vanuit de bestelling details

  • Wanneer je de bestelling detailpagina hebt geopend staat hier rechtsboven een knop om de bestelling te verplaatsen. Volg vervolgens stap 2 en 3 zoals hierboven beschreven. 

 

  • Het vloerplan wordt getoond - de tafel waar de bestelling nu op staat is zwart omlijnd, Klik op de tafel waarnaar je de bestelling wil verplaatsen
  • De bestelling is direct verplaatst naar de gekozen tafel:
    • Als je de bestelling verplaatst naar een lege tafel wordt er een nieuwe tafelrekening gemaakt
    • Als je de bestelling verplaatst naar een tafel waar al een rekening op staat wordt de bestelling aan die rekening toegevoegd. 

Let op: Is de bestelling die je verplaatst gekoppeld aan een groep? Dan is het afhankelijk van je algemene accountinstellingen of de groepselectie wel of niet wordt vastgehouden. Dit wordt bepaald door de account instelling "Groep keuze verwijderen bij selecteren tafel zonder groep"