1. Scanfie kennisbank
  2. Service (bedieningsverzoeken)

Bedieningsverzoeken

Bij QR bestellen is het mogelijk voor gasten om een bedieningsverzoek te maken. Deze bedieningsverzoeken kunnen digitaal worden getoond of worden geprint.

Bedieningsverzoeken toestaan

Per gebied stel je in of het maken van een bedieningsverzoek is toegestaan.

  1. Ga naar Gebieden en vervolgens op de gebied opties > instellingen
  2. Zet de optie 'Bedieningsverzoeken uitschakelen' op Ja om bedieningsverzoeken niet toe te staan. Als deze optie op Nee staat, zijn de bedieningsverzoeken wel toegestaan.

Bedieningsverzoek plaatsen (door gast)

Als bedieningsverzoeken zijn toegestaan ziet de gast deze knop op het startscherm bij het plaatsen van een bestelling.

Deze bedieningsverzoeken zijn beschikbaar:

Bedieningsverzoeken digitaal tonen

Onder het kopje 'Service' in het menu worden alle lopende bedieningsverzoeken getoond. Dit scherm wordt realtime ge-update bij (bijvoorbeeld) een nieuw verzoek.

Lopende bedieningsverzoeken kunnen eenvoudig worden beheerd, waarbij bij status veranderende acties direct worden teruggekoppeld aan de gast. 

 

De gast ziet hun open staande bedieningsverzoek:

Zodra het bedieningsverzoek is geaccepteerd of geweigerd word de knop "bediening vragen" weer getoond. Dit zorgt ervoor dat een gast maximaal 1 bedieningsverzoek tegelijkertijd kan plaatsen. 

Bedieningsverzoek printen

Het is ook mogelijk om de bedieningsverzoeken te printen in plaats van digitaal te tonen. Je stelt dit per gebied in, zodat je per gebied kunt bepalen waar (op welke printer) het bedieningsverzoek wordt geprint. Per gebied kan 1 printer voor bedieningsverzoeken worden ingesteld. 

  1. Ga naar Gebieden en vervolgens op de gebied opties > instellingen
  2. Scroll naar beneden, en zoek de instellen "Bedieningsverzoeken automatisch printen met" > kies hier de gewenste printer. 

Ook wanneer gasten naar een andere tafel verplaatsen, wordt er een bon afgedrukt op de ingestelde printer voor bedieningsverzoeken. 

TIP: Als je in de gebiedsinstellingen deze optie aan zet, worden de service verzoeken alsnog digitaal getoond onder het kopje 'service' als de bon niet geprint kon worden. Als de bon wel succesvol is geprint, wordt het bedieningsverzoek niet digitaal getoond. 


Toch nog vragen? Neem gerust contact met ons op via support@scanfie.nl.